Wednesday, May 8, 2013

Belajar bahasa barat secara percuma!

Germany
Brazil
Italy
Spain
France
Hello people! Pernah tengok bendera bendera ni tak? Biasanya kalau selalu tengok, mungkin sebab bola. Kan? Dan mungkin juga tidak. Haha. Antara korang korang ni, mesti ada yang teringin nak belajar bahasa diorang kan? Maybe, macam aku minat David Silva, aku nak belajar bahasa Spanish, perhaps? Tapi maaf, aku sedang belajar bahasa German. Like I said before, HERE. Esok adalah result MARA. Kalau aku dapat, maknanya aku akan sambung dalam course Tindikan Bahasa German. Kalau tak, finance kot. Entahlah. Tunggu dan lihat sahaja. Rezeki di tangan Allah.

Well, apa yang sebenarnya aku nak bagitahu korang ni? Aku just nak share some interesting stuff. Ngeeehehe. Kalau korang betul betul berminat nak belajar bahasa bahasa tersebut, aku nak recommend satu website yang sangat best untuk belajar bahasa. It is duolingo.com . FREE of charge and it is sooo sooo sooo FUN learning there. Betul tak tipu. Buat apa nak tipu? Ini bukannya product family aku, yang boleh bawak untung kat aku kalau orang join punn. Sharing is caring, kan? Tidakkah begitu wahai saudara saudari?

Btw, lihatlah OWL ini. Sangat comel. Dia yang jadi cikgu aku selama ni. Bila aku buat latihan ke, belajar benda baru ke, dia asyik dok tengok aku je. Haha. I wonder, tak letih ke asyik dok intai aku? Haihh. Biarkan. Nanti jemu, dia tutup lah mata nanti. Weeee *scary la pulak. Chwaha. Aku pilih bahasa German je stakat ni. Kalau ada bahasa Korea kan best? Ahh btw! Kalau korang ada tahu website belajar bahasa Korea dan Arab secara free yang completely free, sila share lah dengan aku. 

Jadi setakat itu sahaja. Kalau korang join, follow lah aku kat sana. Cari je Mimi Yushalani. Nanti aku follow korang balik. Nanti kita compete dalam bahasa asing. Peewit. Ni persaingan secara sihat oke?

Love,
Mimoi.

2 comments :

Anonymous said...

kalau bjr ikut link tu. that owl can speak tak? hehehehe

Mimi ! said...

That owl tak cakap. Tapi ada la yang ajar cara nak sebut dengan betul. Nanti kita pun akan disuruh sebut certain ayat dengan betul and dia akan bgtau betul atau tak :)

STALK&FOLLOW